ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Google | Σταματά να πουλά διαφήμιση με βάση την ατομική πλοήγηση

Η εξατομικευμένη παρακολούθηση στο διαδίκτυο έχει δεχθεί σφοδρή κριτική για θέματα ιδιωτικότητας.

H Google σχεδιάζει να σταματήσει να πουλά διαφημίσεις βασισμένες στην πλοήγηση των χρηστών σε άλλου ιστότοπους, προχωρώντας έτσι σε μία αλλαγή που αναμένεται να φέρει τα πάνω – κάτω στην ψηφιακή διαφημιστική βιομηχανία.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Alphabet, μητρική της Google, από την επόμενη χρονιά σχεδιάζει να σταματήσει να χρησιμοποιεί ή να επενδύει σε τεχνολογίες ανίχνευσης, οι οποίες αναγνωρίζουν τους χρήστες καθώς πλοηγούνται από το ένα site στο άλλο.

Η απόφαση αυτή, δεδομένου ότι προέρχεται από τη μεγαλύτερη οντότητα ψηφιακής διαφήμισης, μπορεί να απομακρύνει τη βιομηχανία από τη χρήση των εξατομικευμένων τεχνικών ανίχνευσης, η οποία άλλωστε έχει βρεθεί και στο στόχαστρο κριτικής για ζητήματα ιδιωτικότητας.

H κίνηση της Google πιθανό να προκαλέσει αλυσιδωτές επιπτώσεις και σε ορισμένους ανταγωνιστές καθώς πολλές εταιρίες στην βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης βασίζονται στην ανίχνευση της πλοήγησης των ιδιωτών προκειμένου να δημιουργήσουν στοχευόμενες διαφημίσεις και να μετρήσουν την αποτελεσματικότητά τους.

Η Google συγκέντρωσε το 2020 το 52% της ετήσιας διαφημιστικής δαπάνης, συνολικού ύψους 292 δισεκατομμυρίων.

«Εάν η ηλεκτρονική διαφημιστική βιομηχανία δεν καταφέρει να αντιμετωπίσει την ογκούμενη ανησυχία των χρηστών για την ιδιωτικότητά τους και τη χρήση της ατομικής τους ταυτότητος, θέτουμε σε κίνδυνο το μέλλον του ελεύθερου και ανοικτού διαδικτύου», ανέφερε ο Ντέϊβιντ Τέμκιν, επικεφαλής του συγκεκριμένου project.

Αν και η Google είχε ανακοινώσει πέρυσι ότι θα αφαιρέσει την πλέον διαδεδομένη τεχνολογία ανίχνευσης -γνωστής ως «cookies τρίτων μερών»- το 2020, πλέον η εταιρία λέει ότι δεν θα προχωρήσει σε εναλλακτικές τεχνολογίες, ούτε θα χρησιμοποιήσει άλλες εφαρμογές τρίτων εταιριών για να αντικαταστήσουν τις δικές της τεχνικές και εργαλεία αγοράς διαφημίσεων.

Αντιθέτως, η Google ανακοίνωσε ότι θα καταφύγει σε νέες τεχνολογίες που έχει αναπτύξει με άλλες εταιρίες, τις οποίες η εταιρία αποκαλεί «μαξιλάρι ιδιωτικότητας» για να στοχεύει σε διαφημίσεις χωρίς να συλλέγει ατομικές πληροφορίες από άλλα websites.

Μία από αυτές τις τεχνολογίες αναλύει τις συνήθειες πλοήγησης των χρηστών στις δικές τους συσκευές, και θα επιτρέπει στους διαφημιστές να στοχεύουν σε ομαδοποιημένα γκρουπ χρηστών με παρόμοια ενδιαφέροντα, παρά σε εξατομικευμένους χρήστες.

Η εγκατάλειψη εκ μέρους της Google της εξατομικευμένης ανίχνευσης πλοήγησης σε διάφορα sites εμπεριέχει τη δυναμική πλήρους ανασχηματισμού ολόκληρης της διαφημιστικής βιομηχανίας. Υπολογίζεται ότι περίπου το 40% των χρημάτων που ρέουν από τους διαφημιστές προς τους εκδότες του ανοικτού διαδικτύου -δηλαδή στο τμήμα της διαφήμισης πέρα από τα κλειστά συστήματα όπως το Google Search, το YouTube ή το Facebook- περνάει μέσα από τα εργαλεία διαφημιστικής αγοράς της Google.

– Με πληροφορίες από Wall Street Journal

logo podas

About the author

OM Newsroom

Σχολιάστε το άρθρο

Γράψτε εδώ το σχόλιο σας