ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στάσεις εργασίας του «Συλλόγου Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε.» (ΣΕΤΕΟ)

Στάσεις εργασίας του «Συλλόγου Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε.» (ΣΕΤΕΟ)

Η Διοίκηση της εταιρείας, μέσω των υπηρεσιακών παραγόντων, διαβίβασε το πρόγραμμα επισκέψεων των υποψήφιων παραχωρησιούχων που προγραμμάτισε το ΤΑΙΠΕΔ στα Περιφερειακά Γραφεία. Λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις των Γενικών συνελεύσεων του Συλλόγου, προκηρύσσουμε 3ωρες κυλιόμενες στάσεις εργασίας από την Πέμπτη 18.02.2021 έως την Παρασκευή 19.02.2021 (ανάλογα με την τελικό πρόγραμμα επισκέψεων) για να μπορούν οι συνάδελφοι να μην συμμετέχουν σε αυτή την παρωδία που διοργανώνει το ΤΑΙΠΕΔ και ακολουθεί η Διοίκηση της ΕΟΑΕ.      

Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αντιτίθενται στο διαφαινόμενο ξεπούλημα της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ και οποιασδήποτε άλλης δημόσιας περιουσίας.

Ανικανότητα Δημοσίου η Πολιτικές Σκοπιμότητες;

Κύριε Υπουργέ,

Με έκπληξη σας ακούσαμε στην Βουλή και διαβάσαμε το δελτίο τύπου στην σελίδα του Υπουργείου  στο οποίο αναφέρετε: «Ένας δρόμος μήκους 900 χλμ, τον οποίο το ελληνικό δημόσιο δεν έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να συντηρήσει και ο οποίος σε αρκετά κομμάτια είναι προβληματικός» (!!!)

Σχετικά με τις ανάγκες αντικατάστασης του ασφαλτοτάπητα στα παλιά τμήματα της οδού, που προφανώς τα αναφέρετε ως προβληματικά, όπως καλά γνωρίζετε τα τελευταία δέκα χρόνια η Τράπεζα Πειραιώς έπαιρνε το σύνολο των εσόδων από τα διόδια του άξονα, με την πλήρη ανοχή του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπουργείου. Προφανώς, υπό αυτές τις ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες η «Εγνατία οδός Α.Ε.» μπορούσε να κάνει μόνο στοιχειώδη συντήρηση, όχι ως αποτέλεσμα της ανικανότητας του Δημοσίου, αλλά ως αποτέλεσμα της «ανικανότητας» των  πολιτικών ηγεσιών να αντισταθούν στις παράλογες απαιτήσεις της τράπεζας.

Η παραπάνω στρατηγική που υιοθετήθηκε προκειμένου το πάγιο προς παραχώρηση να απαλλαγεί από τα βάρη, οδήγησε  στην αποπληρωμή του δανείου προς την τράπεζα τρία χρόνια νωρίτερα, χωρίς να γίνει σταδιακή μεταβίβαση μέρους των εσόδων προς το Δημόσιο με την αποπληρωμή και στην επιπλέον, πέραν του δανείου, είσπραξη  από την τράπεζα 40εκ€ (αχρεωσθήτως κατεβληθέντων) δημόσιου χρήματος, που το Δημόσιο καλείται πλέον να διεκδικήσει στα δικαστήρια.

Από τις αρχές του 2020 που τα χρήματα των διοδίων καταλήγουν πλέον στο δημόσιο ταμείο της «Εγνατία οδός Α.Ε.», εκτελείται πλήθος συμβάσεων για την κάλυψη όλων αυτών που θα έπρεπε να είχαν γίνει σε αυτά τα δέκα χρόνια της αφαίμαξης του δημόσιου πλούτου.

Με ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ κατά το διάστημα 2013-2018, υποβαθμίστηκε η ποιότητα των οδοστρωμάτων της οδού, δόθηκε εντολή για μη κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), διακόπηκε ο εν εξελίξει διαγωνισμός για υλοποίηση ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων για δίκαιη χρέωση των χρηστών της οδού και δεν έγινε αποδοχή της εφαρμογής εκπτωτικής πολιτικής διοδίων προς όφελος των τοπικών και συχνών χρηστών. Οι ενέργειες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα την απαξίωση της ποιότητας της υποδομής αλλά και της διαχείρισής της από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», με στόχο να διαμορφωθεί «κατάλληλο κλίμα» για την αναγκαιότητα παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες και να μπορείτε τώρα εσείς να επικαλείστε ανικανότητα του Δημοσίου.

Η Eγνατία οδός (που αποτελεί σε μήκος το μισό του συνόλου των χιλιομέτρων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας και είναι η μοναδική που σημαντικό τμήμα της διέρχεται από εξαιρετικά ορεινό ανάγλυφο) και σε αυτήν την κακοκαιρία, κατάφερε για ακόμη μία φορά, να διατηρήσει την οδό σε πολύ καλό επίπεδο κυκλοφορίας, με την βοήθεια του προσωπικού της  και των εργαζομένων στον ανάδοχο λειτουργίας και συντήρησης.  Απέδειξε περίτρανα ότι οι αυτοκινητόδρομοι υπό δημόσιο έλεγχο μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα από τους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους και στις πιο δύσκολες συνθήκες, ακόμη και όταν η πολιτική ηγεσία έχει διαφορετική άποψη.

Εν κατακλείδι ο σύλλογος εργαζομένων σας καλεί για ακόμη μια φορά σε συνάντηση για να σας παρουσιάσει τις απόψεις του (οι οποίες θεωρούμε ότι είναι εποικοδομητικές και όχι στείρες) που αφορούν την διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος αλλά και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας που τμήμα της είναι και η τεχνογνωσία αυτής της εταιρείας προς όφελος των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.

logo podas

About the author

OM Newsroom

Σχολιάστε το άρθρο

Γράψτε εδώ το σχόλιο σας