Η ενίσχυση απευθύνεται σε περισσότερους από τρία εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες

Τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα καύσιμα, με το ενισχυμένο Fuel Pass που ανακοίνωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, εξειδικεύει αυτήν την ώρα το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.
Η ενίσχυση απευθύνεται σε περισσότερους από τρία εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες, καθώς επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Επεκτείνεται, επίσης, η κρατική επιδότηση στο ντίζελ με 12 λεπτά ανά λίτρο «ώστε να συγκρατηθούν κατά το δυνατόν οι αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Σύμφωνα με την τοποθέτηση του Χρήστου Σταϊκούρα:
– Παρεμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
– Στο πλαίσιο αυτό ενισχύουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις
1. Ενισχύουμε κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο. Με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα το 2021 ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικουριού, ως τα 45.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια. Στην
ηπειρωτική χώρα, αυξάνεται η επιδότηση στα 80 ευρώ για την κατανάλωση
βενζίνης στην αντλία. Στη νησιωτική Ελλάδα η επιδότηση θα είναι 100
ευρώ.
Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ, το κόστος ανέρχετραι σε 200 εκατ. ευρώ.
2. Επιδοτούμε το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος
να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.
Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 315 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται
από καλύτερη εκτέλεση προπϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος
τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Σχολιάστε το άρθρο