ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οδική σύνδεση Πέτρας – Κοκκινοπηλού | Ανακριβείς δηλώσεις μετά από ασαφείς συναντήσεις

Οδική σύνδεση Πέτρας – Κοκκινοπηλού | Ανακριβείς δηλώσεις μετά από ασαφείς συναντήσεις
Δασικός Δρόμος Πέτρας – Κοκκινοπηλού | Το σημείο που τελειώνει η Πιερία και αρχίζει η Θεσσαλία
Φωτογραφία: olympusmera.gr

Κατά περιόδους ανακινείται, από εμπλεκόμενους και ενδιαφερόμενους, το θέμα της οδικής σύνδεσης Πέτρας (Λόκοβης) – Κοκκινοπηλού.

Η τελευταία σχετική συνάντηση, που είδε το φως της δημοσιότητας, έγινε την Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020 στο δημαρχείο Ελασσόνας. Στη συνάντηση συμμετείχαν οι κ.κ. Γάτσας και Κουκοδήμος, Δήμαρχοι Ελασσόνας και Κατερίνης αντίστοιχα, που είναι οι τελευταίοι ενδιαφερόμενοι για τον παρολύμπιο δρόμο που ενώνει την Πέτρα, του Δήμου Κατερίνης με τον Κοκκινοπηλό, του Δήμου Ελασσόνας.

Ο δρόμος Πέτρας (Λόκοβης) – Κοκκινοπηλού. Η υφιστάμενη κατάσταση

Δασικός Δρόμος Πέτρας – Κοκκινοπηλού | Η άσχημη κατάσταση του δρόμου από την πλευρά της Ελασσόνας
Φωτογραφία: olympusmera.gr

Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι ο δρόμος υπάρχει. Είναι ένας χωμάτινος δρόμος συνολικού μήκους περίπου 19,3 χιλιομέτρων με τα 3,5 περίπου χιλιόμετρα να βρίσκονται στην Πιερία και τα υπόλοιπα 15,8 χιλιόμετρα στο νομό Λάρισας.

Ο δρόμος, στο σύνολό του, είναι χαρακτηρισμένος ως δασικός δρόμος. Στο κομμάτι που αφορά την Πιερία, ο δρόμος διασχίζει συνιδιόκτητο δάσος ( που στο σύνολό του κατά 4/5 ανήκει στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης και κατά 1/5 στο Υπουργείο Γεωργίας).

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο δρόμος δεν αναφέρεται στο Βασιλικό Διάταγμα της 6ης Φεβρουαρίου 1956 (Άρθρο 38) όπου καθορίζονται οι επαρχιακοί οδοί της Πιερίας.

Παράλληλα για τα 15,8 χιλιόμετρα από την πλευρά του νομού Λαρίσης υπάρχει μελέτη στο Δασαρχείο Ελασσόνας προϋπολογισμού άνω των 6 (έξι) εκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνει τεχνικά έργα και ασφαλτοστρώσεις. Όπως γίνεται αντιληπτό το κόστος κατασκευής είναι υψηλό.

Από την πλευρά της Πιερίας δεν υπάρχει κάποια μελέτη, πέρα από προφορικές διαβεβαιώσεις πως τα 3,5 χιλιόμετρα του δρόμου είναι σε καλή κατάσταση, με σωστές κλίσεις και το μόνο που χρειάζεται είναι η ασφαλτόστρωση της οδού.
Μάλιστα υπάρχει το υπ΄αριθμόν 21/26-08-2015 πρακτικό του ΔΣ του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης, όπου και εγκρίνεται το αίτημα του Συλλόγου Κοκκινοπλιτών Πιερίας για ασφαλτόστρωση του δρόμου Πέτρας-Κοκκινοπηλού μήκους περίπου 3,5 χλμ. (υλοποίηση με κονδύλια της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας). 
Προφανώς και η Π.Ε. Πιερίας είναι αναρμόδια για αυτήν την κατασκευή γιατί ο δρόμος είναι δασικός.

Από το ρεπορτάζ προκύπτει πως η οδική σύνδεση Πέτρας – Κοκκινοπηλού είναι ένα έργο που η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αναρμόδια να κατασκευάσει και μόνο βοηθητικό- υποστηρικτικό ρόλο θα μπορούσε να «παίξει» στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Ο τρόπος όμως που το θέμα παρουσιάζεται  σε Δελτία Τύπου και δημοσιεύματα, ειδικά από την πλευρά του Δήμου Κατερίνης, καμία σχέση δεν έχει με αυτά που συμβαίνουν πραγματικά.

Η συνάντηση των δύο δημάρχων με τον Γιάννη Κεφαλογιάννη τον Ιούνιο του 2020

Κουκοδήμος – Κεφαλογιάννης – Γάτσας | Ιούνιος 2020

Στα μέσα Ιουνίου του 2020 οι δήμαρχοι Κατερίνης και Ελασσόνας, κ.κ. Κουκοδήμος και Γάτσας αντίστοιχα, συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Μεταφορών & Υποδομών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Από τα δημοσιεύματα της εποχής (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ ) – διότι δελτία τύπου για τη συγκεκριμένη συνάντηση δεν βρέθηκαν – προκύπτει πως οι δύο δήμαρχοι ζήτησαν από τον υπουργό να εξεταστεί η δυνατότητα ασφαλτόστρωσης του δρόμου που συνδέει την Πέτρα με τον Κοκκινοπηλό, ένα δρόμος ύψιστης σημασίας – όπως τον χαρακτηρίζουν – ο οποίος θα βελτιώσει το οδικό δίκτυο μεταξύ των δύο δήμων και θα ενισχύσει την επισκεψιμότητα των τουριστών παράλληλα.
Ταυτόχρονα αναφέρεται ότι κατέθεσαν σχετική μελέτη που είχε εκπονηθεί τα προηγούμενα χρόνια και θα επικαιροποιηθεί. Προφανώς και πρόκειται για την μελέτη ύψους 6 εκ. ευρώ, που προαναφέρθηκε – και βρίσκεται στο Δασαρχείο Ελασσόνας.

Από όλα τα δημοσιεύματα και από τις δηλώσεις των δημάρχων προκύπτει ότι ο κ. Κεφαλογιάννης έδωσε το πράσινο φως για τις εργασίες ασφαλτόστρωσης και παράλληλα ήταν θετικός στο αίτημα του Δήμου Κατερίνης για τις αναγκαίες εργασίες ασφαλτόστρωσης και σύνδεσης της Μεσαίας Μηλιάς με τον οικισμό των Καρυών.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, της συνάντησης είχε προηγηθεί συνάντηση εργασίας των δημάρχων Κατερίνης και Ελασσόνας και υπηρεσιακών παραγόντων των δυο δήμων όπου και αποφασίστηκε η από κοινού διεκδίκηση της υλοποίησης του έργου.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των δύο Δημάρχων λοιπόν προκύπτει πως οι δύο δήμαρχοι απέσπασαν τη συγκατάθεση του υφυπουργού για να ξεκινήσουν οι ασφαλτοστρώσεις.

Πριν αλέκτωρ λαλήσει

Λίγες μόνο ημέρες αργότερα, στις 3 Ιουλίου του 2020, ο βουλευτής και πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης καταθέτει ερώτηση (δείτε ΕΔΩ) προς στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Αχ. Καραμανλή με θέμα: «Οδική σύνδεση Λόκοβης-Κοκκινοπηλού και Μεσαίας Μηλιάς-Καρυών».

Στην ερώτηση του ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης αναφέρει:

«Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα ηλεκτρονικού τύπου της 17ης Ιουνίου 2020, οι Δημοτικές Αρχές Κατερίνης και Ελασσόνας κατέθεσαν αίτημα οδικής σύνδεσης, μεταξύ των περιοχών της Λόκοβης και του Κοκκινοπηλού στο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Κατατέθηκε σχετική εκπονημένη μελέτη προηγούμενων ετών, ύστερα από επικαιροποίησή της για τη βελτίωση του προαναφερόμενου οδικού δικτύου. Επίσης, σχετική προμελέτη σας κατατέθηκε και για τις αναγκαίες εργασίες ασφαλτόστρωσης και σύνδεσης της Μεσαίας Μηλιάς με τον οικισμό των Καρυών.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.            Προτίθεσθε να μας ενημερώσετε για το περιεχόμενο των ανωτέρω μελετών που σας έχουν κατατεθεί, καθώς και για τις ενέργειες που προτίθεσθε να αναλάβετε, προκειμένου τα οδικά έργα, που σας εξετέθησαν, να υλοποιηθούν;

2.            Υπάρχουν στις ως άνω μελέτες χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των οδικών αυτών έργων και αν ναι, πότε προβλέπεται η ολοκλήρωση αυτών και με τι κόστος ;»

Ο αρμόδιος υπουργός δεν άργησε να του απαντήσει και στις 20 Ιουλίου 2020 (δες ΕΔΩ) απαντά στην ερώτηση του βουλευτή:

«Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τον κύριο Βουλευτή ότι δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας η οδική σύνδεση Λόκοβης – Κοκκινοπηλού και Μεσαίας Μηλιάς – Καρυών, καθώς το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών είναι αρμόδιο μόνο για το πρωτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο, ούτε μας έχουν κατατεθεί οι αναφερόμενες μελέτες».

Τα συμπεράσματα που εξάγονται από την απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών είναι αυτονόητα. Με απλά λόγια ο κ. Καραμανλής τους λέει πως το υπουργείο που απευθύνθηκαν οι δύο δήμαρχοι είναι αναρμόδιο και ότι δεν έχουν κατατεθεί σχετικές μελέτες για τις οποίες οι δήμαρχοι έχουν κάνει δηλώσεις.

Το μόνο σίγουρο είναι πως η συνάντηση των δύο δημάρχων με τον υφυπουργό Μεταφορών & Υποδομών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη έγινε. Το τι ειπώθηκε εκεί είναι άγνωστο και τα δημοσιεύματα της εποχής απέχουν πολύ από την πραγματικότητα που περιγράφεται στην απάντηση του υπουργού.

Παρά τη διάψευση του υπουργού Μεταφορών & Υποδομών συνέχισαν τις συναντήσεις και τις δηλώσεις

Στις 30 Δεκεμβρίου 2020, ο δήμαρχος Κατερίνης κ. Κώστας Κουκοδήμος επισκέπτεται το δημαρχείο Ελασσόνας μετά από πρόσκληση του δημάρχου Ελασσόνας κ. Γάτσα.

Όπως αναφέρεται, σε επίσημο δελτίο τύπου αυτή τη φορά (δείτε ΕΔΩ), «στόχος της συνάντησης ήταν να συζητηθούν οι λεπτομέρειες της διαδικασίας για το έργο οδικής σύνδεσης Λόκκοβης – Κοκκινοπηλού. Όπως είναι γνωστό, ήδη από τους δυο Δημάρχους κατατέθηκε αίτημα στον υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κεφαλογιάννη για χρηματοδότηση του έργου, ενώ οι υπηρεσίες των δυο Δήμων συντονισμένα ολοκληρώνουν τις απαιτούμενες μελέτες (επικαιροποιήσεις κ.α.)».

Οι δύο δήμαρχοι συνεχίζουν να επιχειρηματολογούν πάνω σε ανακριβείς δηλώσεις που έκαναν τον Ιούνιο και ασαφείς συναντήσεις που ουδείς γνωρίζει το περιεχόμενο των συζητήσεων.

Τα συμπεράσματα δικά σας…

Ι. Ζ. Παπαζαχαρίας

logo podas

About the author

Ιωάννης Ζ. Παπαζαχαρίας

Γεννήθηκε τον Σεπτέμβρη του '76 στη Θεσσαλονίκη.
Μεγάλωσε στο Λιτόχωρο του Ολύμπου.
Σπούδασε Δασολογία στο Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος στη Θεσσαλονίκη.
Τα πρώτα του βήματα στη δημοσιογραφία τα έκανε με το dionolympos blogspot που στην συνέχεια εξέλιξε στο site "Τα Ολύμπια Νέα".
Αρθρογραφεί πολιτικά, σχολιάζει τις εξελίξεις και έχει ως στόχο να αναδείξει την ιστορία του τόπου του με τους πραγματικούς πρωταγωνιστές στο προσκήνιο.
Βρίσκεται πίσω από πολλές προεκλογικές εκστρατείες. Δεν του αρέσει να φαίνεται, κάνει τη δουλειά του ήρεμα και αθόρυβα...
Αγαπά καθετί Ελληνικό, ασχολείται με την γενεαλογία και τις γεύσεις (κάτι που του έμεινε από την ενασχόλησή του στο παρελθόν).
Η ενασχόλησή του με τον αθλητισμό περιγράφεται με μία μόνο λέξη: ΑΡΗΣ!
Από το 2017 κατοικεί στην Κατερίνη.
Είναι πατέρας της Κορτέσσας, του Ζαχαρία και του Δημήτρη.
Επικοινωνήστε μαζί του στο ipapazacharias@gmail.com

Σχολιάστε το άρθρο

Γράψτε εδώ το σχόλιο σας

Πρόσφατα άρθρα