MEDIA ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Όλυμπος & ακτές Πιερίας οι 3 βασικοί τουριστικοί προορισμοί της Κ. Μακεδονίας

Τα Σχέδια Δράσης για την Κ. Μακεδονία και ειδικότερα για Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική και Όλυμπο-Πιερία παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση του ΣΕΤΕ που έγινε εχθές στη Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Όλυμπος & ακτές Πιερίας οι 3 βασικοί τουριστικοί προορισμοί της Κ. Μακεδονίας

H ενίσχυση του πολιτιστικού και θρησκευτικού τουρισμού σε όλη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η εδραίωση της Θεσσαλονίκης ως βασικού τουριστικού πόλου διεθνούς ενδιαφέροντος (City Break, MICE, homeport κρουαζιέρας, Γαστρονομικός και Αθλητικός Τουρισμός), η ανάδειξη της Χαλκιδικής σε προορισμό Ήλιος και Θάλασσα υψηλού επιπέδου, η περαιτέρω ενίσχυση της Πιερίας στο Ήλιος και Θάλασσα καθώς και η τουριστική αξιοποίηση του διεθνούς brand name «Όλυμπος», προτείνεται μέσα από την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030 που παρουσίασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο ΣΕΤΕ.

Η Εθνική Στρατηγική, που χαρακτηρίστηκε ως το πιο ολοκληρωμένο αντίστοιχο έργο που έχει γίνει «για πιο σύνθετο, οργανωμένο και επιμελημένο τουριστικό προϊόν», εκτείνεται σε 4000 σελίδες περίπου και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συγκεκριμένα σχέδια και προτάσεις για 36 προορισμούς της χώρας.

Για την Κεντρική Μακεδονία, προτείνονται 191 δράσεις, και ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη 79, για τη Χαλκιδική 58 και για τον προορισμό Όλυμπος-Πιερία 54. Η εκδήλωση διοργανώθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο παρουσία φορέων του τουρισμού, στο πλαίσιο του κύκλου παρουσιάσεων που πραγματοποιεί ο ΣΕΤΕ ανά Περιφέρεια της χώρας.

Στο σχέδιο υπάρχει μια «χαρτογράφηση» των έργων που πρέπει να δρομολογηθούν ανά Περιφέρεια» και όπως είπε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος για την εφαρμογή του απαιτείται η συνεργασία της κυβέρνησης, των Περιφερειών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επιχειρηματιών του τουρισμού και της κοινωνίας. «Μέσα από τον διάλογο που έχουμε ανοίξει, θέλουμε να φθάσουμε σε εφαρμοσμένες πολιτικές. Η βελτίωση των υποδομών είναι το μείζον ζητούμενο και αποτελεί ευτυχή συγκυρία το ότι μπορούν να αξιοποιηθούν κονδύλια από το Ταμείο Ανάπτυξης για την υλοποίηση μεγάλων και μικρών έργων που θα βελτιώσουν τους προορισμούς μας», επεσήμανε, μεταξύ άλλων. Ο ίδιος διευκρίνισε πάντως πως δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το ποιος θα αναλάβει τη διακυβέρνηση του όλου εγχειρήματος προαναγγέλλοντας πάντως εξελίξεις σύντομα επ ‘ αυτού.

Όπως επισημάνθηκε, η στρατηγική προσέγγιση στη μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030-Σχέδια Δράσης» που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ, έχει να κάνει με τη βελτίωση των υποδομών-όχι μόνο τουριστικών- ανά προορισμό, με τον εμπλουτισμό υφιστάμενων προϊόντων αλλά και τη δημιουργία νέων, με τη διασύνδεση με νέους τομείς, ενώ «χαρτογραφούνται» και οι αγορές και οι τρόποι προβολής.

Το ελληνικό τουριστικό brand στα 5 ισχυρότερα του κόσμου – Οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας

Μιλώντας για τη φετινή τουριστική σεζόν, ο κ. Ρέτσος σημείωσε ότι η σεζόν ακόμα εξελίσσεται, δεν έχει τελειώσει «και εξελίσσεται θετικότερα από αυτό που έχουμε προϋπολογίσει». «Από ότι φαίνεται τελικά θα πιάσουμε τα έσοδα του 2019, ίσως τα ξεπεράσουμε και λίγο, γεγονός πάρα πολύ σημαντικό προφανώς για την κοινωνία, την οικονομία, το ΑΕΠ της χώρας καθώς δημιουργεί ένα «μαξιλάρι» από το οποίο μπορούν να προέλθουν παραπάνω ελαφρύνσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα με το ενεργειακό κόστος που απασχολεί πολίτες και επιχειρήσεις», σημείωσε και πρόσθεσε: «Ο ελληνικός τουρισμός αυτήν την στιγμή είναι πάρα πολύ ψηλά. Το ελληνικό τουριστικό brand είναι στα 5 ισχυρότερα παγκοσμίως  και αυτό έχει γίνει με πολύ δουλειά, με συνεργασίες και συνέργειες. Πρέπει τώρα που είμαστε στην κορυφή να δούμε την επόμενη ημέρα, την επόμενη δεκαετία γιατί οι προκλήσεις είναι πάρα πολλές. Πέρα από όσα συμβαίνουν σε επίπεδο γεωπολιτικό και μακροοικονομικό έχουμε να κάνουμε και με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τους προορισμούς και τα προϊόντα μας».

Μέσα από συζήτηση όλων των εμπλεκόμενων πρέπει να προχωρήσουμε σε πολιτικές εφαρμογής αυτών των σχεδίων γιατί πραγματικά στην Ελλάδα έχουν υπάρξει πολλά σχέδια κατά το παρελθόν και το μεγάλο πρόβλημα είναι πάντα στην εφαρμογή τους. Αυτή είναι η τεράστια πρόκληση και αυτό ήρθαμε να συζητήσουμε και στη Θεσσαλονίκη», είπε ακόμη στο περιθώριο της εκδήλωσης, ενώ κατά την τοποθέτησή του υποστήριξε ότι η Θεσσαλονίκη «βρίσκεται στην καλύτερη φάση εξωστρέφειας» και με τη στρατηγική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μόνο ευοίωνες μπορεί να είναι οι προοπτικές για την επόμενη μέρα της πόλης.

Δύσκολος χειμώνας στη Β. Ελλάδα λόγω ενεργειακού

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ως προς το τι ζητά ο τομέας του τουρισμού από την κυβέρνηση, ο ίδιος τόνισε ότι ο τουρισμός δε ζητάει, έχει δείξει ότι προσφέρει, απλώς είναι αυτονόητο ότι  πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες πολιτικές που να διευκολύνουν τον τομέα στη λειτουργία του και να δημιουργούν και νέες προοπτικές. Στο προσκήνιο αυτό το διάστημα βρίσκεται το ενεργειακό κόστος που πλήττει τις επιχειρήσεις ιδιαίτερα αυτές της Β. Ελλάδας, τις μικρότερες των ορεινών και ημιορεινών περιοχών. Ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος στο κομμάτι αυτό και γίνεται συζήτηση γι αυτό, όπως συζητάμε και για το θέμα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, σημείωσε ο κ. Ρέτσιος. Για το μεν πρώτο είπε ότι ο ΣΕΤΕ βρίσκεται σε επαφή με την Κυβέρνηση για να βρεθούν τρόποι και να προκύψουν ενισχύσεις για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, ενώ σε ότι αφορά τη βραχυχρόνια είπε ότι η συζήτηση δεν αφορά το κομμάτι της ύπαρξής της, «καθώς είναι μέρος του τουριστικού μας προϊόντος, αλλά για το πώς θα λειτουργεί με κανόνες τέτοιους που θα διασφαλίζουν τον υγιή ανταγωνισμό γιατί αυτό αυτήν την στιγμή δε γίνεται».

Πολύ καλή σεζόν για Κ. Μακεδονία – Χαλκιδική

Από την πλευρά του και ο Γρηγόρης Τάσιος, A’ Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής αναφέρθηκε στη φετινή σεζόν αλλά και τις προκλήσεις για τις επιχειρήσεις λόγω ενεργειακού.

«Η φετινή σεζόν και για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και για τη Χαλκιδική ειδικότερα ήταν πολύ καλή. Ουσιαστικά πιάσαμε τα νούμερα του 2019 σε τζίρους και σχεδόν σε αφίξεις. Κάποιες κατηγορίες ξενοδοχείων κυρίως τα 5 αστέρων τα πήγαν καλύτερα ίσως και από το 2019», όπως είπε, σημειώνοντας για τη Χαλκιδική ότι δεν παρατηρήθηκε κάποια επιμήκυνση σεζόν σε ότι αφορά τουλάχιστον τη λειτουργία των ξενοδοχείων. «Η Χαλκιδική σχεδόν έκλεισε στις 15 Οκτωβρίου και λίγα ξενοδοχεία μέχρι τις 30. Αυτό βλέπουμε και για την Πιερία και για τη Θάσο, ενώ η πόλη της Θεσσαλονίκης κινείται με τον τουρισμό του city break και των εκθέσεων», είπε χαρακτηριστικά. Γενικά χαρακτήρισε τη χρονιά μεταβατική για τον κλάδο κυρίως λόγω του ενεργειακού κόστους. Φαίνεται ότι δε θα έχουμε λειτουργικό κέρδος, είπε ακόμη, ενώ για το 2023 είπε ότι σήμερα είναι αρκετά προβληματικό κυρίως με την έννοια ότι οι χώρες και οι εθνικότητες με τα προβλήματά τους λόγω ενεργειακής κρίσης δεν σκέφτονται από τώρα που θα κάνουν διακοπές, φέρνοντας το παράδειγμα των χωρών της κεντρικής Ευρώπης και της Γαλλίας. Επίσης, σημαντικό πρόβλημα έχουν η Πολωνία, η Ρουμανία και όσες χώρες γειτνιάζουν με την εμπόλεμη ζώνη, καθώς φοβούνται. Από την άλλη οι Άγγλοι, μια εθνικότητα που παραδοσιακά δε φοβάται, κάνουν ήδη κρατήσεις για το 2023.

«Τεράστιες οι προοπτικές της Θεσσαλονίκης»

«Βρισκόμαστε στα τέλη Οκτωβρίου και η Θεσσαλονίκη είναι sold out, όπως ήταν και τον Σεπτέμβριο. Πραγματικά ζούμε μια άνθιση στο κομμάτι του τουρισμού, της κρουαζιέρας, της προβολής της πόλης, με νέες ξενοδοχειακές μονάδες να ξεκινούν… Όλα αυτά δείχνουν ότι γίνεται σημαντική δουλειά», τόνισε στο περιθώριο της εκδήλωσης ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, σημειώνοντας ότι πρέπει ωστόσο να κοιτάμε και προς το μέλλον και στο πώς όλα αυτά θα γίνουν καλύτερα. Στο πλαίσιο αυτό χαιρέτισε τη μελέτη του ΣΕΤΕ.

Ο δήμαρχος υπενθύμισε ότι το περιοδικό ΤΙΜΕ κατέταξε την πόλη στους 50 καλύτερους προορισμούς, ενώ επιλέγεται στις υψηλότερες θέσεις για ψηφιακούς νομάδες.

Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος σημείωσε από την πλευρά του ότι η Κ. Μακεδονία κρατήθηκε ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών γεγονός που δείχνει ότι έχει μια ανθεκτικότητα στο κομμάτι τις προτίμησης. Σε ότι αφορά τις προοπτικές εξέλιξης, ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις προσπάθειες προσέλκυσης απευθείας πτήσης από Αμερική που διεκδικεί ο περιφερειάρχης και το σύνολο της διοίκησης (η επιδίωξη είναι να είναι πραγματικότητα αν όχι το καλοκαίρι του 2023 σίγουρα μέχρι το 2024) αλλά και στο γεγονός ότι γίνεται πλέον εκκίνηση κρουαζιέρας από την Θεσσαλονίκη (homeporting). Επίσης είπε ότι διεκδικούμε ακόμη περισσότερα για την πόλη στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού, ενώ το Film Office φέρνει μεγάλες παραγωγές και διεκδικεί και αυτό ένα κομμάτι της εξωστρέφειας που θέλουμε να αναδείξουμε. «Παρά τις δυσκολίες που έχει για τις επιχειρήσεις το κομμάτι του ενεργειακού, όλα αυτά προδιαθέτουν για αισιοδοξία για το μέλλον του τουριστικού προορισμού Κ. Μακεδονία», τόνισε. Χρειάζεται όπως είπε συνέχεια, συνέπεια και συμπράξεις.

Για τη Θεσσαλονίκη μίλησε και ο Γρηγόρης Τάσιος επισημαίνοντας ότι η πόλη και οι υπόλοιποι νομοί αναμένουν την μεγάλη αλλαγή με την έναρξη πτήσεων από ΗΠΑ. Από την άλλη χαρακτήρισε θετικό ότι έχουμε νέες αφίξεις ξενοδοχείων. «Η πόλη δείχνει το δρόμο, ότι μπορεί να πάει καλύτερα. Δε ξεχνάμε ότι τα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία αστικού τύπου και αυτά του ορεινού όγκου βιώνουν τη μεγαλύτερη κρίση και μέσα στον κόβιντ και λόγω ενεργειακής κρίσης».

Μιλώντας για την πόλη της Θεσσαλονίκη, την οποία όπως είπε «εμείς την πιστεύουμε πάρα πολύ», η CEO της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα είπε ότι έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα ανεκμετάλλευτα. «Θεωρούμε ότι μπορεί να είναι ο δεύτερος προορισμός city break μετά την Αθήνα αλλά οι προοπτικές της είναι τεράστιες και θα μπορούσε δυνητικά λόγω του μεγέθους της, της κοντινής σχέσης με τη θάλασσα, λόγω του πολυπολιτισμικού της παρελθόντος και όχι μόνο, να διεκδικήσει μια πολύ δυνατή θέση όσον αφορά το city break της Ελλάδας», τόνισε, κάνοντας λόγο για μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χάσει η πόλη. Υπάρχουν όπως είπε συγκεκριμένα πράγματα που πρέπει να γίνουν «και θεωρούμε ότι θα γίνουν». Έμφαση έδωσε στη μεγάλη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στην Κ. Μακεδονία για τον τουρισμό. «Κάναμε όλοι μαζί κάποια βήματα… και τώρα πρέπει να δούμε πως θα πιάσουμε τους στόχους που είναι ορατοί για παρακάτω», τόνισε, μεταφέροντας θετικό κλίμα σε σχέση με την οποία βρίσκεται η χώρα και όλοι οι προορισμοί στις διεθνείς αγορές.

Η ΠΚΜ προσφέρει ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία – Τα προϊόντα στόχοι για Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική και Πιερία

Η Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική, στον  Όλυμπο και τις ακτές Πιερίας παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της εκδήλωσης από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ.

Στο πλαίσιο αυτό, επισημάνθηκε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί έναν από τους εδραιωμένους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας με εστίαση στα προϊόντα City Break, MICE (η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν από τους 2 βασικούς πόλους για την ανάπτυξη τους), Πολιτιστικού & Θρησκευτικού Τουρισμού και Sun & Beach (η Χαλκιδική αποτελεί τον σημαντικότερο προορισμό Ήλιου & Θάλασσας στην ηπειρωτική Ελλάδα), με σημαντικές όμως αναπτυξιακές δυνατότητες στα εναλλακτικά / θεματικά προϊόντα και στον Ναυτικό τουρισμό για τον εμπλουτισμό / διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της.

H Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσφέρει μια διεθνώς ανταγωνιστική ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία στους επιμέρους προορισμούς της, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική και Όλυμπος και Ακτές Πιερίας.

Προϊόντα και αγορές στόχοι για την ΠΚΜ -Πηγή: Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ

Για την τουριστική ανάπτυξη προς το 2030 προτείνεται η ενίσχυση του Πολιτιστικού και Θρησκευτικού Τουρισμού σε όλη την Περιφέρεια, η εδραίωση της Θεσσαλονίκης ως βασικού τουριστικού πόλου διεθνούς ενδιαφέροντος, η ανάδειξη της Χαλκιδικής σε προορισμό «Ήλιου και Θάλασσας» υψηλού επιπέδου, η περαιτέρω ενίσχυση της Πιερίας στο «Ήλιος και Θάλασσα», καθώς και η τουριστική αξιοποίηση του διεθνούς brand name «Όλυμπος».

Ειδικότερα, εδραιωμένα ή ιδιαίτερα αναπτυγμένα προϊόντα για τη Θεσσαλονίκη είναι ο πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός, το city break και ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE) και υποστηρικτικό προϊόν η γαστρονομία. Τα προϊόντα που έχουν δυνατότητα ανάπτυξης και ανάδειξης είναι η κρουαζιέρα και ο αθλητικός τουρισμός, ενώ δράσεις που μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά είναι ο ναυτικός τουρισμός (yachting), ο οικοτουρισμός και ο τουρισμός ευεξίας.

Σε ό,τι αφορά τη Χαλκιδική, εδραιωμένο προϊόν είναι ο ήλιος και η θάλασσα, προϊόντα με δυνατότητα ανάπτυξης είναι o ναυτικός τουρισμός , ο πολιτιστικός, θρησκευτικός και γαστρονομικός τουρισμός και υποστηρικτικά προϊόντα είναι ο MICE, o οικοτουρισμός, οι αθλητικές δραστηριότητες και ο τουρισμός ευεξίας.

Για την περιοχή του Ολύμπου και των ακτών της Πιερίας υπάρχουν δυνατότητες ανάπτυξης σε εδραιωμένο τουρισμό για τον ήλιο και τη θάλασσα, τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό, τον οικοτουρισμό και τις αθλητικές δραστηριότητες. Τα δευτερεύοντα προϊόντα που μπορούν να προωθηθούν είναι ο ναυτικός τουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός και ο τουρισμός ευεξίας.

Όπως είπε ο κ. Ίκκος από πρωτογενή έρευνα σε ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ προκύπτει ότι οι τουρίστες αναφέρουν ότι δεν επιλέγουν τον προορισμό μόνο για το «Ήλιος και Θάλασσα» αλλά υπάρχει μια πληθώρα δραστηριοτήτων που τους ενδιαφέρει να κάνουν.

Το ότι υπάρχουν στην Κ. Μακεδονία και στους επι μέρους προορισμούς διάφορες δραστηριότητες είναι πάρα πολύ σημαντικό για την αύξηση της ελκυστικότητας του προορισμού, όπως τόνισε. «Οι διακοπές δεν είναι μονοθεματικές και αυτό είναι που δημιουργεί την εμπειρία», πρόσθεσε.

3η παγκοσμίως στο «Ήλιος-Θάλασσα» η Ελλάδα

Αξίζει να σημειωθεί ότι περιγράφοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο έγινε η μελέτη Τουρισμός 2030, αναφέρθηκε σε ορισμένα μεγέθη, αναφέροντας ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως βρίσκεται ως προς το τουριστικό προϊόν «ήλιος και θάλασσα». Είναι όπως είπε από τους σημαντικότερους παίκτες παγκοσμίως.

«Το Ήλιος και Θάλασσα είναι με μεγάλη διαφορά το πιο δημοφιλές τουριστικό προϊόν με 226 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια μέσα στο 2019. Ακολουθούν το city break, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE) και μετά ο ναυτικός τουρισμός (yachting)». Σχολίασε δε ότι το τουριστικό προϊόν που αφορά τον ήλιο και τη θάλασσα έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από ό,τι το MICE και το City break. Επίσης γνωστοποίησε ότι στον ναυτικό τουρισμό η Ελλάδα κατέχει την όγδοη θέση στον κόσμο και σημείωσε ότι στα άλλα τρία προϊόντα η χώρα βρίσκεται εκτός της πρώτης δεκάδας. «Από αυτά αμέσως μπορεί να καταλάβει κανείς ότι με το πολιτιστικό απόθεμα και τον πλούτο που έχει η χώρα, τα θέματα πολιτισμού είναι από τα ώριμα φρούτα για ανάπτυξη» συμπλήρωσε.

Εξάλλου, στη δική της τοποθέτηση, η κ. Δρέττα, τόνισε με έμφαση ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας είναι οι αυθεντικότητα και οι άνθρωποί της.

Στην εκδήλωση, τοποθετήθηκαν με βιντεοσκοπημένα μηνύματα ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας.

Παρεμβάσεις στο τέλος της εκδήλωσης έγιναν από την Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης και πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κα. Βούλα Πατουλίδου, από την Αντιδήμαρχο Τουρισμού Θεσσαλονίκης κα. Μαρία Καραγιάννη, από τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Ανδρέα Μανδρίνο αλλά και τον Αντιπρόεδρο της ΕΞΘ κ. Τορνιβούκα καθώς και από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κ. Ποζρικίδη.

Ενδεικτικές Στρατηγικές Δράσεις δημόσιου τομέα για την Κ. Μακεδονία

Σύμφωνα με τη μελέτη για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ, η περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας προϋποθέτει την υλοποίηση επενδύσεων και δράσεων όπως:

  • Δράσεις αναβάθμισης και ενίσχυσης λιμενικών υποδομών και μαρίνων, αγκυροβολίων και θέσεων ελλιμενισμού
  • Βελτίωση διατροπικών συνδέσεων του Λιμένα Θεσσαλονίκης (σύνδεση με εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο) ενισχύοντας την προσβασιμότητα και συνδεσιμότητα τους με τον αστικό ιστό και με προορισμούς στην ενδοχώρα
  • Δράσεις ενοποίησης και διασύνδεσης των πόρων Πολιτιστικού & Θρησκευτικού τουρισμού
  • Λειτουργία του συνεδριακού γραφείου Θεσσαλονίκης ως εκτελεστικού βραχίονα του Περιφερειακού DMO για την αναβάθμιση, προβολή και ανάπτυξη του MICE
  • Ολοκλήρωση σημαντικών έργων που βρίσκονται στη φάση της κατασκευής ή του σχεδιασμού στην πόλη της Θεσσαλονίκης που αναμένεται να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ως προορισμού City Break
  • Ανάπλαση του Διεθνούς Εκθεσιακού & Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης με τη δημιουργία ανανεωμένου εκθεσιακού κέντρου, parking 1.500 θέσεων, κατασκευή ξενοδοχείου και δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου
  • Αναπλάσεις δημόσιου χώρου και αναβάθμιση του κέντρου μέσω αστικών αναπλάσεων, ανακαίνισης εγκαταλελειμμένων ιστορικών κτιρίων και προσόψεων κτιρίων, μετατροπής υποβαθμισμένων περιοχών μεταβιομηχανικού χαρακτήρα
  • σε ζώνες αναψυχής, αθλητισμού και πολιτισμού, ενίσχυση της δημόσιας ασφάλειας και βελτίωση της καθαριότητας δρόμων και πεζοδρομίων, ενίσχυση/αποκατάσταση του αστικού φωτισμού σε περιοχές του κέντρου με έλλειψη
  • φωτισμού και ανάπτυξης δικτύου έξυπνου αστικού φωτισμού, ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, της ασφάλειας των πεζών και των ευάλωτων χρηστών
  • Δημιουργία ενιαίας διαδικτυακής τουριστικής πύλης για την Περιφέρεια και πλήρης διασύνδεσή της με τις τουριστικές πύλες που θα δημιουργηθούν για κάθε κύριο και συμπληρωματικό προϊόν με σκοπό την γρήγορη, εύκολη και
  • ολοκληρωμένη παροχή και αναζήτηση πληροφόρησης στον επισκέπτη για όλες τις προσφερόμενες τουριστικές εμπειρίες, δραστηριότητες, παροχές και τις υπάρχουσες επιχειρήσεις με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και εμφάνιση των αποτελεσμάτων σε μορφή λίστας και διαδραστικού χάρτη
  • Εφαρμογή ολοκληρωμένης και δυναμικής στρατηγικής επικοινωνίας, προβολής και προώθησης εστιασμένη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο ανάπτυξης Περιφερειακού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO).

Στόχοι 2030

Στόχος των σχεδίων δράσης είναι

– η περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος (+18,3% επισκέψεις σε σχέση με το 2019), με σημαντική όμως άμβλυνση της εποχικότητας (μείωση της συμμετοχής του 3ου τριμήνου κατά 9,1 π.μ. στις ετήσιες επισκέψεις)

– η αύξηση της Μέσης Δαπάνης ανά Επίσκεψη (+23,8%), που θα προκύψει κατά κύριο λόγο από την αύξηση της Μέσης Δαπάνης ανά Διανυκτέρευση (+19,9%) και δευτερευόντως από την αύξηση της Μέσης Διάρκειας Παραμονής (+3,2%)

– ως αποτέλεσμα, η αύξηση των διανυκτερεύσεων (+22,1%) και -κυρίως- των εισπράξεων (+46,5%) θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή των επισκέψεων, ενώ θα αμβλυνθεί η εποχικότητα και σε αυτά τα μεγέθη με παρόμοιο τρόπο όπως στις επισκέψεις (μείωση κατά 9,6 π.μ. και 9,8 π.μ. αντίστοιχα).

Ολόκληρη τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ Ελληνικός Τουρισμός 2030 μπορείτε να τη βρείτε ΕΔΩ

Την επιτελική σύνοψη για τον προορισμό Θεσσαλονίκη μπορείτε να τη βρείτε ΕΔΩ

Δείτε παρακάτω το βίντεο Memories of a roadtrip from Thessaloniki

Πηγές: typosthes.gr & insete.gr

About the author

OM Newsroom

Σχολιάστε το άρθρο

Γράψτε εδώ το σχόλιο σας

Πρόσφατα άρθρα