MEDIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Κωνσταντόπουλος: Made in Greece και made in Macedonia κερδίζουν έδαφος

Στο ρεκόρ που κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές το 2021, αλλά και στις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης στις επιχειρήσεις αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), Γιώργος Κωνσταντόπουλος μιλώντας το απόγευμα της Πέμπτης στη Μαρία Σαμολαδά και στην εκπομπή «Θεσσαλονίκη μου, καλησπέρα», στον Real Fm 107,1

Κωνσταντόπουλος: Made in Greece και made in Macedonia κερδίζουν έδαφος

Το κόστος ενέργειας είχε περίπου τριπλασιαστεί για όλες τις επιχειρήσεις, ωστόσο -όπως είπε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ- από τον Ιανουάριο καταγράφεται σημαντική μείωση.

Αυτή η εξέλιξη «είναι μια ανάσα», είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος επισημαίνοντας πως η αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας για τη λειτουργία των μεταποιητικών εξαγωγικών επιχειρήσεων τις βοηθά να «εξισορροπήσουν» σε κάποιο βαθμό τα αυξημένα μεταφορικά κόστη που προκύπτουν για τα κοντέινερς και ειδικά για τις υπερατλαντικές μεταφορές ή τις μεταφορές στην Ασία.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, η αύξηση του ενεργειακού κόστος έπληξε όλες τις επιχειρήσεις, κυρίως δε τις ενεργοβόρες όπως αυτές που δραστηριοποιούνται στην κατεργασία χαλκού, αλουμινίου και χαρτιού. Για κάποιες μάλιστα οι επιπτώσεις είναι μη αναστρέψιμες, ενώ κάποιες άλλες «πάτησαν φρένο» στην παραγωγή, όπως συνέβη και σε άλλες χώρες.

Γενναία τα μέτρα

Πάντως, τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την άμβλυνση των συνεπειών της ενεργειακής κρίσης είναι γενναία, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο, βλέποντας τι ισχύει με τον ανταγωνισμό διεθνώς και στον ευρωπαϊκό νότο.

Τα καλά νέα, πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, είναι πως οι ξένες αγορές ενδιαφέρονται περισσότερο για την ποιότητα των προϊόντων, για τη σταθερότητα και για τη συνέπεια στις παραδόσεις και λιγότερο για την τιμή.

«Τρέχουν» οι εξαγωγές

«Αυτό είναι και το μεγάλο “ατού” μας. Γι’ αυτό οι εξαγωγές μας έκαναν το μεγάλο άλμα και για πρώτη φορά έσπασαν το φράγμα των 40 δισ. ευρώ, που βλέπαμε κάποτε ως “μύθο”. Και πολύ σύντομα θα φτάσουμε στο 25% στο ΑΕΠ της χώρας».

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ επισήμανε ακόμη ότι με πολύ μεγάλες ταχύτητες «τρέχει» ο αγροδιατροφικός τομέας. Ακολουθούν καλλυντικά, φάρμακα, μηχανήματα, δομικά υλικά.

«Όλοι θέλουν να ζήσουν τον ελληνικό… μύθο οπουδήποτε: στο τραπέζι τους ή στο σπίτι τους. Το made in Greece και το made in Macedonia κατακτούν όλο και μεγαλύτερο έδαφος και γινόμαστε πιο ανταγωνιστικοί», πρόσθεσε.

Ακούστε όλα όσα είπε ο κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος στη Μαρία Σαμολαδά:

Πηγή: GRTimes.gr

About the author

OM Newsroom

Σχολιάστε το άρθρο

Γράψτε εδώ το σχόλιο σας