FOOD & BEVERAGE

Γιατί άνθρωποι πληρώνουν χιλιάδες για “πλουσιότατες εμπειρίες” φαγητού

Το να ξοδέψεις 200 δολαάρια για τηγανητές πατάτες ή 5.000 ευρώ για ένα burger φαίνεται εντελώς απίθανο. Όμως, καταναλωτές σε όλο τον κόσμο είναι ολοένα και πιο πρόθυμοι να καταναλώσουν κορυφαία πιάτα

Το Golden Opulence Sundae στο εστιατόριο Serendipity3 της Νέας Υόρκης ανταποκρίνεται στο όνομά του: τρεις κουταλιές παγωτού βανίλιας της Ταϊτής είναι γεμάτες με βρώσιμο φύλλο χρυσού 23 καρατίων, κουταλιές χαβιάρι επιδόρπιο Grand Passion, μια χειροποίητη επιχρυσωμένη ορχιδέα ζάχαρης και Amedei Porcelana και σοκολάτα Chuao, φτιαγμένη από σπάνια φασόλια Βενεζουέλας. Το πιάτο σερβίρεται σε ένα κρυστάλλινο κύπελλο Baccarat Harcourt και πρέπει να παραγγελθεί τουλάχιστον 48 ώρες νωρίτερα για να δοθεί στο εστιατόριο χρόνος να προμηθευτεί τα εξωτικά υλικά.

Αυτό το είδος υπερθετικού είναι ακριβώς αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε το πιάτο. Προστέθηκε στο μενού του Serendipity3 το 2004 για τον τίτλο του «πιο ακριβού επιδόρπιο» στα Guinness World Records. Το εστιατόριο κατέχει επίσης τα ρεκόρ για το πιο ακριβό σάντουιτς (ένα τυρί σχάρας 214 δολαρίων σε συνδυασμό με τη ντομάτα αστακού στη Νότια Αφρική), το πιο ακριβό μιλκσέικ (100 δολάρια, σερβίρεται σε κρύσταλλο Swarovski) και, από τον Ιούλιο του 2021, το πιο ακριβές τηγανητές πατάτες ($ 200, λευκές με σαμπάνια Dom Pérignon και με αλάτι τρούφας, λάδι τρούφας, τυριά με τρούφα και ξυρισμένες μαύρες τρούφες).

Η Chantha Thach είχε το Golden Opulence Sundae του Serendipity3 όταν η θεία της την εξέπληξε τον Δεκέμβριο του 2019

Το εστιατόριο είναι σχεδόν μόνο του στην επιδίωξη της μαγειρικής υπερβολής.
Στο Voorthuizen της Ολλανδίας, το εστιατόριο De Daltons έκανε το ντεμπούτο του ένα burger αξίας 5.000 ευρώ τον περασμένο μήνα, με το υψηλότερης ποιότητας ιαπωνικό μοσχάρι Wagyu Α5, το καβούρι της Αλάσκας και το ζαμπόν Iberico.
Στο Λας Βέγκας, το Wally’s Wines and Spirits προσφέρει τώρα στους επισκέπτες την ευκαιρία να ξοδέψουν 1.000 δολάρια σε μια μπριζόλα από ξηρά παϊδάκια 200 ημερών.
Και μια μαγειρική δημιουργία υψηλού επιπέδου που συνεχίζει να παραμένει, είναι μια καρόνα φορτωμένη με χαβιάρι για 1.500 λίρες, από το Dum Dum Donutterie του Λονδίνου.

Ο De Daltons στο Voorthuizen προσφέρει το The Golden Boy, ένα μπιφτέκι αξίας 5.000 ευρώ που περιλαμβάνει δαχτυλίδια κρεμμυδιού που έχουν χτυπηθεί από Dom Pérignon και χαβιάρι beluga (Πηγή: De Daltons)

Ενώ το να ξοδεύεις εντυπωσιακά ποσά για ένα κομμάτι κρέατος ή ένα πιάτο τηγανητές πατάτες μπορεί να φαίνεται γελοίο σε μερικούς, αυτά τα πιάτα είναι ένα αποτελεσματικό κόλπο μάρκετινγκ-όπως αποδεικνύεται από λίστες αναμονής εβδομάδων και βίντεο στο YouTube τύπου “το δοκίμασα” που συγκεντρώνει δεκάδες εκατομμύρια προβολές.

Ακόμα κι αν η πανδημία έχει μειώσει τις ευκαιρίες (και, σε πολλές περιπτώσεις, τις ορέξεις) για εμφανή κατανάλωση, γιατί αυτά τα μενού μεγάλου προϋπολογισμού παραμένουν τόσο δημοφιλή;

Μήπως νιώθουμε ότι τώρα, περισσότερο από ποτέ, αξίζουμε μια απόλαυση;

Με πλήροφορίες από το BBC

About the author

OM Newsroom

Σχολιάστε το άρθρο

Γράψτε εδώ το σχόλιο σας

Πρόσφατα άρθρα