FOOD & BEVERAGE ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

“Μάχη” Mantis – ΑΜΒΥΞ για τη διανομή του Bacardi

"Μάχη" Mantis - ΑΜΒΥΞ για τη διανομή του Bacardi

Τη διανομή, εμπορία και το marketing του χαρτοφυλακίου premium και super premium προϊόντων της Bacardi για την ελληνική αγορά, διεκδικεί η εταιρεία Mantis, αναφέρουν πηγές με γνώση στο Capital.gr. Κάτι πάντως το οποίο δεν επιβεβαιώνουν πηγές της εταιρείας Mantis, η οποία αναδείχθηκε πρόσφατα προτιμητέος επενδυτής στην κούρσα διεκδίκησης της οινοποιίας Μαλαματίνα. 

Το χαρτοφυλάκιο της Bacardi, που σήμερα διανέμει στην ελληνική αγορά η εταιρεία ΑΜΒΥΞ της οικογένειας Ρεβάχ, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το ρούμι Bacardi, τη βότκα Grey Goose, τα blended Scotch ουίσκι Dewar’s, το τζιν Bombay Sapphire, τα βερμούτ και τους αφρώδεις οίνους Martini.

Η ΑΜΒΥΞ διανέμει τα προϊόντα της Bacardi στην ελληνική αγορά, από την 1η Απριλίου του 2016, ενώ πριν από αυτή, τη διανομή είχε η Coca Cola 3E. Πέρυσι η ΑΜΒΥΞ, που είναι από τους βασικούς “παίκτες” στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, εμφάνισε πωλήσεις 87,275 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 3,56% σε σχέση με το 2018, ενώ τα καθαρά της κέρδη ενισχύθηκαν κατά 38,72% στα 4,224 εκατ. ευρώ. Ο μέσος δανεισμός της διαμορφώθηκε στα 4,585 εκατ. ευρώ από 7,927 εκατ. ευρώ και το μέσο επιτόκιο στο 3,03% από 3,88%.   

Οι πωλήσεις της Mantis, το όνομα της οποίας είναι ταυτισμένο με την ανάπτυξη και διανομή του Red Bull στην Ελλάδα, διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 35,9 εκατ. ευρώ (-1,59% σε σχέση με το 2018), τα EBITDA στα 2,054 εκατ. ευρώ από 2,919 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στις 734.186 ευρώ έναντι 1,238 εκατ. ευρώ. 

Η εταιρεία η οποία προκρίθηκε στην κούρσα διεκδίκησης της οινοποιίας Μαλαματίνα, έχει συγκαλέσει για αύριο Δευτέρα 16 Νοεμβρίου έκτακτη γενική συνέλευση, βασικό θέμα της οποίας είναι η παροχή άδειας για τη χρηματοδότηση της Μαλαματίνας. 

Ήδη η Mantis έχει αναλάβει ενεργό ρόλο στα της οινοποιίας, παρέχοντας ρευστότητα, άνω του 1 εκατ. ευρώ για τον τρύγο που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες εβδομάδες, αναφέρουν πηγές από την Οινοποιία. Επίσης έχει δεσμευθεί να καταβάλει πάνω από 2 εκατ. ευρώ, ως ενδιάμεση χρηματοδότηση ενώ για την κάλυψη των ανοιγμάτων της οινοποιίας σε Τράπεζες, Ασφαλιστικά Ταμεία και προμηθευτές θα διαθέσει άλλα 20 εκατ. ευρώ. 

Παρά τα σοβαρά χρηματοοικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Μαλαματίνα, την απώλεια από το 2007, 16 εκατ. ευρώ σε τζίρο, το χαμηλής αξίας προϊόν που παράγει και διαθέτει στην αγορά -την παρεξηγημένη ρετσίνα-, η βορειοελλαδίτικη οινοποιία παραμένει από τους σημαντικούς παίκτες του κλάδου. Ελέγχει μερίδιο 41% στην κατηγορία της ρετσίνας και οι εξαγωγές της αποτελούν το 16% των πωλήσεών της. 

Πέρυσι οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 13,404 εκατ. ευρώ από 13,626 εκατ. ευρώ το 2018, τα χρηματοοικονομικά έξοδα στα 2,227 εκατ. ευρώ έναντι 2,251 εκατ. ευρώ, οι ζημιές στα 363.859 ευρώ έναντι ζημιών 583.885 ευρώ και τα EBITDA γύρισαν θετικά στις 474.117 ευρώ έναντι αρνητικών 844.200 ευρώ το 2019. Τη φετινή χρονιά η Μαλαματίνα πούλησε στην εταιρεία Ελληνικά Γαλακτοκομεία, συμφερόντων των αδελφών αδελφούς Σαράντη, τη ∆ΟΥΜΠΙΑ έναντι 2,12 εκατ. ευρώ.

logo podas

About the author

OM Newsroom

Add Comment

Click here to post a comment