ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το αριστούργημα της «Σχολής των Αθηνών» από τη Γαλλία στην Ελλάδα

Με την ευκαιρία της 200ης επετείου της Ελληνικής Επανάστασης

Το αριστούργημα της «Σχολής των Αθηνών» από τη Γαλλία στην Ελλάδα

«Η Σχολή των Αθηνών» έχει κοσμήσει τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση από το 1879 και αναμένεται να φτάσει στη χώρα μας τις πρώτες πρωινές ώρες της επόμενης Δευτέρας, ως δώρο από τη Γαλλική Δημοκρατία στην Ελλάδα με την ευκαιρία της 200ης επετείου της Ελληνικής ΕπανάστασηςΘα τοποθετηθεί στο ελληνικό κοινοβούλιο. Πρόκειται για έναν εθνικό θησαυρό των Γάλλων, τον οποίο δανείζουν στη χώρα μας για έναν ολόκληρο χρόνο, κατόπιν επικοινωνίας του Προέδρου της Ελληνικής Βουλής, Κωνσταντίνου Τασούλα με τον Γάλλο ομόλογό του, Ρίτσαρντ Φεράντ.

«Η Σχολή των Αθηνών»

Ο αρχικός πίνακας δημιουργήθηκε μεταξύ 1510 και 1511 για να κοσμήσει τους τοίχους του Αποστολικού Παλάτι του Βατικανού στο  Stanze di Raffaello. Η ταπισερί, που είναι μια πιστή αναπαράσταση της ζωγραφικής, έχει ύψος 4 μέτρα (13 πόδια) και πλάτος 9 μέτρα (30 πόδια).

Ο πίνακας θεωρείται από καιρό ως «αριστούργημα του Ραφαήλ και η τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος της Αναγέννησης», σύμφωνα με τον ιστορικό της τέχνης Horst Woldemar Janson. O Ιταλός ζωγράφος Ραφαήλ,  απεικόνιζε μερικούς από τους μεγαλύτερους στοχαστές σε όλη την αρχαιότητα, συμπεριλαμβανομένων του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα και του Σωκράτη, καθώς και άλλους φιλόσοφους, σαν να είχαν ζήσει όλοι ταυτόχρονα και ήταν σε θέση να συνομιλήσουν μεταξύ τους.

Επίσης, απεικόνισε γλυπτά των Ελλήνων θεών Αθηνά (που απεικονίστηκαν ως η Ρωμαϊκή θεά Μινέρβα), που αντιπροσωπεύει τη Σοφία, και ο Απόλλωνας, που αντιπροσωπεύει το Φως και τη Μουσική, σε άμεσο νεύμα στο μεγαλείο της ελληνικής μυθολογίας και στις συνεισφορές της στον δυτικό κόσμο.

Στο έργο του, ο Ραφαήλ ήθελε να αποτίσει το βαθύτερο αφιέρωμα του στους μεγαλύτερους φιλοσόφους της ιστορίας, αρκετοί από τους οποίους προσπάθησαν καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής τους να ανακαλύψουν τον πρωταγωνιστή, ή να προκαλέσουν, στο σύμπαν, έναν κλάδο σκέψης που ονομάζεται «γνώση των πρώτων αρχών και αιτιών».

logo podas