ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Συγγνώμη» ζήτησε η Unesco για τα εσώρουχα στα αγάλματα

Μπορεί να είναι κάτι που συμβαίνει σε ιδιωτικές συλλογές, ακόμη και σε ξενοδοχεία που οι πλούσιοι πελάτες δεν επιθυμούν να βλέπουν αγάλματα με ακάλυπτα μέρη του σώματος, όμως αυτό που έγινε από την υπηρεσία του ΟΗΕ ήταν ένα μεγάλο λάθος.

Εσώρουχα σε αγάλματα; Στο Παρίσι; Γιατί; Σε ποια εποχή και σε ποια χώρα ζούμε; Και με εντολή τίνος; Της Unesco… Δεν ήταν τυχαίο που αντέδρασε όλος ο καλλιτεχνικός κόσμους, ούτε και ότι τελικά η υπηρεσία του ΟΗΕ βγήκε και ζήτησε συγνώμη.

Οπως αναφέρουν οι Times του Λονδίνου, «η Unesco δήλωσε ότι η ενέργειά της ήταν ένα “μεγάλο λάθος” και δεν θα έπρεπε να καλύψει τα γεννητικά όργανα στα δύο αγάλματα». Τα έργα τέχνης που είχαν καλυφθεί ήταν του 45χρονου καλλιτέχνη Στεφάν Σιμόν. «Τέθηκε το θέμα της γυμνότητας των αγαλμάτων και κατανοώ ότι μπορεί να ενοχλήσει. Πρότεινα, λοιπόν στη διάρκεια της έκθεσης να βρίσκομαι κοντά με ένα ύφασμα και όταν υπήρχε ανάγκη, να καλύπτω τα επίμαχα σημεία των αγαλμάτων», είχε πει ο Στεφάν Σιμόν.

Η έκθεση έγινε τον Σεπτέμβριο με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς και η ιδέα ήταν τα αγάλματα να δείχνουν ότι παίρνουν σέλφι. «Ωστόσο, αυτό που φάνηκε να ενδιαφέρει περισσότερο την Unesco ήταν τι γινόταν κάτω από τη μέση», γράφουν οι Times. Ο Ζακ Μπουινό, καθηγητής νομικής, σχολίασε ότι η Unesco είχε συμπεριφερθεί σαν τον Ντανιέλε ντα Βολτέρα, τον ιταλό ζωγράφο του 16ου αιώνα, που είχε προσληφθεί για να καλύψει τα οπίσθια από τα αριστουργήματα του Μικελάντζελο στην Καπέλα Σιξτίνα του Βατικανού.

«Και τώρα το ίδιο συμβαίνει στο Παρίσι, την πρωτεύουσα ενός κοσμικού κράτους, το έτος 2019. Μήπως θα πρέπει να καλύψουμε και τον Δαβίδ του Μικελάντζελο;», καταλήγει ο ίδιος.

Η Unesco θέλοντας να προβάλει κάποια δικαιολογία, ανέφερε ότι ο Σιμόν είχε συμφωνήσει να καλύψει τα γεννητικά όργανα πριν την άφιξη της μουσουλμανικής αποστολής. «Είχαμε πει στον καλλιτέχνη ότι δεν χρειάζεται να καλύψει τα αγάλματα αν δεν το ήθελε και ο ίδιος», δήλωσε η γενική διευθύντρια της Unesco και πρώην υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Οντρεΐ Αζουλέ.

Σύμφωνα με τη Liberation, όλο αυτό οφείλεται σε «κακή συνεννόηση» μεταξύ του γλύπτη και του διεθνούς οργανισμού.

Πηγή: Protagon.gr